In ons land groeit één op de 12 kinderen op in armoede. Dat zijn bijna 350.000 kinderen. Ik vind dat schokkend veel. Gelukkig telt Nederland een aantal organisaties die gezinnen in armoede helpen. Kinderhulp is zo’n organisatie. Zij werken keihard om ervoor te zorgen dat deze kinderen het gevoel krijgen erbij te horen.
Dat doen ze op verschillende manieren. Bijvoorbeeld door het geven van een bijdrage voor nieuwe kleding, een goede fiets of een opleiding. En door de jaarlijkse Actie Pepernoot krijgen ze ook een cadeautje van Sint. Daarnaast zorgt Kinderhulp ervoor dat veel van deze kinderen een dagje uit kunnen meemaken. Zo zijn vorig jaar 125.000 kinderen geholpen.
Op 7 december start de nieuwe campagne van Kinderhulp genaamd ‘Geef ze warmte’. Het fonds wil hiermee zoveel mogelijk donateurs werven om kleding te kunnen kopen voor kinderen in armoede. Ter voorbereiding wilde Kinderhulp een goed beeld hebben van de situatie in Nederland. Heeft men voldoende winterkleding, welke kleding wordt gekocht, kan men nieuwe kleding kopen of gebruikte en wat is het verschil tussen ‘arme’ en ‘rijke’ gezinnen?
Kinderhulp heeft mij gevraagd daar onderzoek naar te doen. Een eervolle opdracht die ik graag voor ze wilde uitvoeren. Met mijn FindFast onderzoeksmethode heb ik snel de gevraagde inzichten kunnen geven. Daarnaast heb ik ook de effecten van corona op de aankoop van kleding in kaart gebracht. Deze inzichten gaven Kinderhulp de input voor “Geef ze warmte”. Meer weten over kinderhulp en deze actie?
Kijk dan op www.kinderhulp.nl
Mijn FindFast onderzoekmethode past goed bij goede doelenorganisaties. Het is zeer betaalbaar, snel en betrouwbaar marktonderzoek. Het gaf Kinderhulp de inzichten en handvatten voor de komende campagne. Ook geïnteresseerd in betrouwbaar en betaalbaar marktonderzoek?
Kijk dan eens bij www.FindFast.nl