Eén van mijn klanten wilde weten hoe corona het gedrag van mensen in supermarkten beïnvloedt en hoe veilig mensen zich voelen in de supermarkt. Gaan mensen nog steeds naar dezelfde supermarkt, komen ze op dezelfde dagen, of kopen ze nu meer via internet? En als ze via internet bestellen, bestellen ze dan bij hun eigen supermarkt of bij nieuwkomers zoals Picnic?
En,…. er was haast bij het onderzoek.
Een ideale onderzoekvraag voor de FindFast methode. FindFast geeft snel een betrouwbaar beeld van Nederlandse consumenten. Na het formuleren van de onderzoeksvragen kon ik het rapport binnen een week opleveren. Mijn klant was aangenaam verrast door de snelheid en de inhoud van het rapport. Het gaf haar vele interessante inzichten. Zij gaat deze inzichten gebruiken voor productontwikkeling, marketing en sales. Kortom, een zeer tevreden klant.
Dit onderzoek levert interessante inzichten. Zo was de hypothese dat ouderen zich meer aan de maatregelen (willen) houden dan jonge mensen. Uit de uitkomst van het onderzoek blijkt echter het tegenovergestelde. Jonge mensen blijken zich in supermarkten meer te (willen) houden aan de regels dan ouderen.
Wil je het rapport lezen? Ik deel in de regel de resultaten van mijn onderzoek alleen met mijn klant. Gelukkig heeft mijn klant haar versie van ons onderzoek beschikbaar gesteld op LinkedIn. Je kunt het hier downloaden.
Wil je meer weten over FindFast? Neem dan contact op via info@pottermarktonderzoek.nl