BLOG
Een zomer met Special Arts en FindFast producten in de spotlights. Juni=Brieftest maand
Deze zomer zet ik Special Arts in de spotlights. Special Arts richt zich op kunst en handicap. Deze stichting bevordert dat alle mensen met een handicap aan kunst kunnen doen en dat ze hun talenten daarvoor kunnen ontwikkelen. Een deel van hun producten is te zien en te koop als toegepaste kunst op Blijgoed. Deze
Natuurlijk ga ik graag grasduinen voor IVN natuureducatie
Wandelen in de mooie natuur van Nederland is één van de weinige activiteiten die we in coronatijd mogen ondernemen. Ik geniet zelf enorm van het wandelen en hardlopen door de bossen en hei in de mooie omgeving van Amersfoort. En velen met mij. De natuurorganisaties in Nederland maken het met al hun professionals en vrijwilligers
Actie Nationaal Fonds Kinderhulp in december
In ons land groeit één op de 12 kinderen op in armoede. Dat zijn bijna 350.000 kinderen. Ik vind dat schokkend veel. Gelukkig telt Nederland een aantal organisaties die gezinnen in armoede helpen. Kinderhulp is zo’n organisatie. Zij werken keihard om ervoor te zorgen dat deze kinderen het gevoel krijgen erbij te horen. Dat doen ze
Inspirerend onderzoek voor Special Arts
Afgelopen maand heb ik een onderzoek uitgevoerd voor Special Arts. Special Arts stimuleert de kunst- en cultuurparticipatie van mensen met een beperking en zorgt er voor dat zij hun pure talenten kunnen ontwikkelen. Naast het initiëren van projecten rondom beeldende kunst, theater en poëzie ontwikkelt Special Arts een platform voor toegepaste kunstproducten gemaakt door mensen
Effectieve FindFast Brieftest voor flyer van Makelaar voor een uur
Afgelopen maand heb ik een FindFast Brieftest uitgevoerd voor Makelaar voor een uur. Makelaar voor een uur is een fantastisch nieuw concept, waarbij de klant min of meer per uur betaalt aan makelaarskosten. Dit kan de klant duizenden euro’s besparen, terwijl hij toch zijn huis kan verkopen met de veiligheid van een professionele makelaar. Je
Jongeren of ouderen. Wie passen zich tijdens corona meer aan?
Eén van mijn klanten wilde weten hoe corona het gedrag van mensen in supermarkten beïnvloedt en hoe veilig mensen zich voelen in de supermarkt. Gaan mensen nog steeds naar dezelfde supermarkt, komen ze op dezelfde dagen, of kopen ze nu meer via internet? En als ze via internet bestellen, bestellen ze dan bij hun eigen
Communiceer je wel helder? De Findfast Brieftest geeft het antwoord!
Succes begint bij een goede communicatie. Maar, schriftelijke communicatie is lastig en hoe weet je nu of jouw doelgroep de tekst volledig heeft begrepen. Je weet goed welke boodschap je wilt overbrengen. Je schrijft zelf een tekst of je laat een tekst schrijven door een tekstschrijver die je vanzelfsprekend goed instrueert. Simpel toch? De praktijk
De resultaten van de FindFast Logotest voor het logo van FindFast
Afgelopen week heb ik de FindFast Logotest uitgevoerd op mijn eigen FindFast logo. Het blijft toch spannend om je eigen product te testen op je eigen logo. De uitvoering verliep erg soepel. Ik hoefde niet met een opdrachtgever af te stemmen. Ook wel weer jammer, want sparren met goede opdrachtgevers leidt altijd tot interessante gesprekken
Peter Appel van Amberg Associates enthousiast over eerste FindFast Logotest
In december heeft de FindFast Logotest het levenslicht gezien. De FindFast Logotest is een snelle en betaalbare methode om logo’s te testen met zeer weinig inspanning door de opdrachtgever. Blijkbaar is behoefte aan dit product want vlak voor de kerst mocht ik al de eerste FindFast Logotest uitvoeren voor Amberg Associates Trainingen. Amberg heeft een
Experimenteren blijft leerzaam en leuk
Afgelopen maand heb ik een experiment gedaan in LinkedIn. Ik kreeg de tip om berichten op LinkedIn snel te laten ‘liken’. Het algoritme van LinkedIn zou veel ‘likes’ in korte tijd belonen door veel meer views. Dat laat zich natuurlijk makkelijk testen. Het aantal ‘likes’ en ‘views’ van eerdere berichten ligt vast in LinkedIn. Mijn