Afgelopen maand heb ik een onderzoek uitgevoerd voor Special Arts. Special Arts stimuleert de kunst- en cultuurparticipatie van mensen met een beperking en zorgt er voor dat zij hun pure talenten kunnen ontwikkelen. Naast het initiëren van projecten rondom beeldende kunst, theater en poëzie ontwikkelt Special Arts een platform voor toegepaste kunstproducten gemaakt door mensen met een beperking.
Voor het platform is het van belang om te weten welke koopmotieven een rol kunnen spelen en wat de koopintentie is voor verschillende prijsklassen. Samen met Tine Veldhuizen, directeur van Special Arts, hebben we het doel van het onderzoek vastgesteld en de vragenlijst opgesteld. Over het doel van het onderzoek waren we het snel eens. We hebben daarna ruim de tijd genomen om tot een goede vragenlijst te komen. Uiteindelijk kwamen we op vier relevante vragen. Deze vragen bestaan uit gesloten vragen om koopmotieven te meten, stellingen om koopintentie in te schatten en open vragen om nog meer profielkennis op te bouwen.
Het veldwerk bij FindFast is daarna altijd snel. Binnen een dag hadden 400 mensen de vragenlijst ingevuld. Op basis van de antwoorden heb ik het onderzoeksrapport geschreven. Het rapport geeft helder inzicht in verschillende kopersgroepen, koopintentie bij verschillende prijsklassen en interessegebieden van mogelijke kopers.
Tine Veldhuizen: “Heel waardevol om samen met Andries zorgvuldig ‘te bouwen’ aan de vragenlijst. De uitkomsten geven daardoor bruikbare input voor de communicatie rondom het platform en voor de dagbestedingateliers die hun toegepaste kunstproducten op het platform gaan aanbieden.”
Wil je meer weten over Special Arts? Kijk dan eens op www.specialarts.nl
Wil je meer weten over FindFast? Neem dan contact op via info@pottermarktonderzoek.nl